Hej å hå...

En del dagar är jag effektiv så det både räcker och blir över...

Igår tömde jag frysboxen, ni vet allt det där älgköttet (som svärmor har styckat och packat) det där som man inte gör något av på hela året, benklumpar, kokkött å sånt... i morse var det tinat och jag har tillbringat dagen med att skära och mala ungefär 15 kilo köttfärs... steka grytbitar till åtminstone tre måltider... koka minst fyra måltider pölsa... och marinera MASSOR med fiiina skivor som är precis lagom möra och goda sen när man vill grilla...

Mitt i tog jag paus och skjutsade lillprinsessan till kompis... tillbringade två trevliga timmar på Nyfiket med HS... sen drack jag lite kaffe på favoritmacken med MC och StAnnapanna... veckohandlade... försökte hämta hem prinsessan igen... men där bjöds det minsann på palt till middag och bio med popcorn och dricka till efterrätt, så jag fick inte med mig något barn hem ;)

Nu är jag trött... och all den tråkiga disken står på bänken och väntar... Hmm... kommer nog att ta väldigt lång tid innan nästa il kommer...


Jag fick ett SMS imorse... "On the road again, underhåll oss gärna på vägen"  Det betyder att bästa-Isa tuffar norrut med pärlan... *längtar*  Så ni kan väl messa era bästa historier till mig så kan jag roa damerna i mersan *haha*

Kommentarer
Postat av: lovisa

Du är jättevälkommen hem till mig!!!

Måste oxå ta & tömma frysen innan älgjakten & brukar då alltid mala upp de sista resterna... men jag har ju inte tid jag rensar ju... :)



Jag skojjar inte!! Du är jättevälkommen till mig...

2008-08-12 @ 20:09:30
Postat av: lovisa

iallafall på en kopp kaffe eller 2 :)

Å du... den 21:a... är du fortfarande på för då? 19:30 har jag skrivit i min kalender, stämmer det?

2008-08-12 @ 20:11:04
Postat av: Lina

Men du blir de nåt över kan du gärna komma till min frys,, den gapar helt tom funderar allvarligt på att använda den som tvättkorg...Åtminstone dra ur kontakten.....Ta hand om dig!!:)Tjing Tjong....

2008-08-12 @ 20:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0