Glöggprovning

Jodå, det blev glögg, massor av glögg... vi hade nämligen glöggprovning...



Tjong plong, alla dessa sorter skulle testas!  I små, små muggar, annars kan det bli jättekonstigt innan slutet ju ;)

Vi var nästan helt överens om resultaten.
1. BLOSSA 08, söt, aningen kärv smak med inslag av kryddnejlika, kanel, kardemumma och blåbär...
2. Dufvenkroks orginal, med kryddig doft med ton av cognac, torkad ingefära, körsbär och nejlika...
3. Lucia choklad, med stor doft med tydlig karaktär av mörk choklad, kolaremmar och vanilj...


Å sen minns jag inte riktigt hur vi placerade resten, vi surrade alldeles för mycket tror jag och sjöng allsång så fönsterrutorna skallrade... men trevligt var det, mycket trevligt! Tack mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag drack Blossa 08 igår i min ovetskap och tyckte den kändes som vanlig glögg med MYCKET spritsmak. Någon blåbär kände jag inte smaken av, fast det kanske var därför jag trodde det var en "vanlig" glögg som sagt..

2008-12-07 @ 21:12:08
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: Hanna

vilke glöggbrudar ni var! musit! :)

2008-12-08 @ 11:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0