Häxan Surtant...

Häxan Surtant har hälsat på i dag, hon har lyssnat på tjejernas konstanta tjafs, om allt och inget, det tjafsas jämt... hon har bett dem sluta, hon har varnat och tillslut lessnade hon...

Hon stegade in till tv-n där de satt å sa att de fick välja ut varsinn julklapp... först lös deras ansikten upp lite försiktigt, det fanns nog en liten förhoppning om en förtidig paketöppning, men sen föll poletten ner och dom skrek i kör - du tänker väl inte ta bort en??? Vi lovar att vara snälla, vi ska lyssna!!!
Försent, sa Häxan Surtant, jag har varnat er hela dagen...
Så dom stackars barnen fick välja ut en julklapp var som Häxan lade undan i klädkammaren, samtidigt som hon berättade att det krävs tre snälla handlingar för att neutralisera en elak!!!

Med tanke på att det endast fanns ett fåtal julklappar till vardera barn så blev det helt plötsligt 25% minskning för dem... märkbart...


Sällan har barnen i familjen varit så lena i rösten mot både mamman och varandra... snälla handlingar yr omkring... men Häxan Surtant har ensambestämmanderätt om vad som händer med julklapparna i klädkammaren... kanske får de komma ut igen... eller så kanske de får sällskap av ännu fler klappar...


_____________________________
To be continued...

Kommentarer
Postat av: ÅM

jag tror minsann att den där Häxan skulle behöva göra ett hembesök hos mig också ;o)

2008-12-22 @ 20:42:46
URL: http://ronnvik.blogspot.com
Postat av: Johanna

2008-12-23 @ 14:08:25
URL: http://yomagic.blogg.se/
Postat av: Johanna

du den där häxan skulle jag behöva nån gång om året. Skulle gissa att häxan SurTant får mycke jobb runt ikring.

2008-12-23 @ 14:09:59
URL: http://yomagic.blogg.se/
Postat av: ingela

kanonidé!



Måste kommas ihåg till nästa jul...just nu ligger mina slagskämpar och sover och då kan man ju inte dra in nåt...

2008-12-23 @ 23:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0