Som jag har sökt!!!

I oktober 1989 tog jag mitt körkort å min första bil var en blå Volvo 142, en stabil plåtburk med alldeles för dåliga vinterdäck enligt en del av mina passagerare... *läs Jocke*

Min vän Susen_Lusen fanns oftast på passagerarplats och i baksätat brukade övriga få sitta... *läs Jocke*  ;)
Man tankade 15,3 liter 98 oktan för en hundring på Statoil, den bör då ha kostat 6,53/liter?!?

Susen var väldigt duktig på att fixa musik, på den tiden var det blandband på kasett som gällde och på vårat favorit-bland-band fanns bland mycket annat en låt som hon hade spelat in direkt från TV-n, ett soundtrack till nån film, ev med Sylvester Stallone?!?  Bandet gick runt, runt, vecka ut och vecka in...

Ungefär samtidigt som jag träffade storprinsessans pappa, flyttade till Vindeln och bytte upp mig till en nyare bil (åxå det en blå Volvo, men lite nyare och en 244 den har gången) försvann mitt blandband... å sedan dess har jag letat denna låt... men jag visste inte vad den hette och inte vilken film det var ifrån... eller vem som sjöng...
Tydligen har jag varit rätt kass på letandet, för jag behövde bara ge StAnnapanna några få ledtrådar och vips så hade hon hittat låten på YouTube!

Sååå... här kommer en massa nostalgi, speciellt för er då, Jocke och Susen...

Kommentarer
Postat av: Susen

Ja du Mejan Pejan! Den tog! Tack! :)

2008-12-24 @ 00:47:40
Postat av: jocke

tror att det var bara tre låter på bandet som gick runt hela tiden .på den gammla goda tiden



Gott nytt år på er

2008-12-29 @ 15:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0