Nisse hos (fucking) frisören å (jävla) Hårboken...

I början av augusti lånade Minstingen två böcker från biblioteket... inget ovanligt eg, hon gör det rätt ofta, men det konstiga med de här två böckerna var att de gick upp i rök!!!

I mitten på september kom första kravet, nu var det dags att komma tillbaka med böckerna, lånetiden var övertrasserad...  Jag letade och letade... Minstingen hade ingen aaaaning om var de låg... å inga böcker fanns att uppbringa, så jag fick allt vackert gå till bibblan med mössan i hand och göra ett omlån...

I slutet av oktober kom nästa påminnelse... å då hade jag letat i typ sex veckor, frågat alla mina vänner om inte våra låneböcker råkat hamna hemma hos dem på något vis, men... fortfarande inga böcker...

Fick minsann krypa iväg till damerna på biblioteket IGEN och göra ett omlån TILL...  Lite konstiga blickar... frågade lite försiktigt hur mycket det skulle gå på att köpa ut dom sabla böckerna... men det skulle bli rätt dyrt sa damen, hon skulle räkna på det, men inte billigt i alla fall...

Mitten av december - samma sak... funderade på att ringa dit och låssas vara nån annan men kom på att det inte var så stor idé eftersom böckerna lik förgjortat var lånade med MITT lånekort... OMLÅN, för tredje gången...
Jag har under hela senhösten/vintern gått omvägar på byn när jag har sett bibliotekspersonal... tror att dom har satt upp en bild på mig i fikarummet... DÄR ÄR HON SOM HAR SÅN OREDA HEMMA SÅ HON INTE ENS HITTAR VÅRA BÖCKER...

Nu är nästan hela lägenheten packad i flyttkartonger, och det är JAG som har packat varenda pryl... å tro mig, jag har letat efter dessa jä**a böcker HELA tiden när jag har packat och rensat... men inte ett spår... 


Idag har jag minsann fått ett bevis på att Gud finns och att han ler mot mig!!! JAG HAR HITTAT BOKJÄVLARNA!!! (å de var minsann inte hos mig, i min oreda, sådeså...)

 HA!!! Skitböcker...

Kommentarer
Postat av: Linda

Som att två barnböcker skulle vara så fasansfullt dyra... äh, bullshit. Det är ju sånt man säger till barn för att de ska vara rädda om bibblaböckerna, inte kladda och riva så att de måste lägga flera veckopengar på att betala...varför ska de vara så där...tramsiga? (ursäkta) mot en vuxen människa. Känner att jag ilsknar till lite... =)

2008-01-01 @ 21:46:12
URL: http://linda1979.blogg.se
Postat av: Stannapanna

Ha ha ha ni är ju för roliga, nu kan du ju följa mig på fiket nån dag utan att ligga under bordet och gömma dig ! ;-))

2008-01-01 @ 22:50:27
URL: http://ludvigssons.blogg.se
Postat av: ÅM

Stanley är galen i hajar... så heter mina barns förlorade bibblabok!!! Jag letade en hel sommar, men hittade den inte, så jag fick tillslut en räkning. En saml liten j**la bilderbok kostade 175:-Jag har fortfarande inte hittat den... den måste ha gått upp i rök. Eller så kanske det är så att jag har för stökigt här hemma ;O)

2008-01-02 @ 09:46:50
URL: http://ronnvik.blogspot.com
Postat av: Susen Lusen

Ja hjälp va jobbigt me borttappade böcker.. Ja fick betala 800 för 3 bortappade (möjlligtvis uppätna av nån(s) hund...) böcker...

2008-01-02 @ 11:41:01
Postat av: Linda

Bibblaböcker kanske är speciella, och därför dyrare än andra böcker..? =)

2008-01-02 @ 11:43:47
URL: http://linda1979.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0