Ibland undrar jag...

...om jag skulle tappa bort delar av mig själv om det inte vore så att jag satt ihop...  Jag är mer än lovligt förvirrad just nu...  i helgen har jag haft stora problem att komma ihåg var jag har lagt saker, jag letar och letar å sen dyker de upp lite varstans, inte så ofta på ställen där jag letat, utan oftare på helt andra ställen... där jag inte ens visste att jag har varit...

Men ikväll tog jag nog priset... slutade jobba halv nio och skulle göra mig klar för att gå hem... men jag hittade inte min jacka?!? Ni vet den där mörkblå statoiljackan jag ALLTID har... jag letade och letade och vårat fikarum på simhallen är litet, det finns verkligen begränsat med utrymme att lämna en jacka på... Jag såg en jacka där, en röd Haglöfsjacka, precis likadan som min gamla jacka, den som jag brukar ha som reserv när min blåa är i tvätten... men jag använder ju alltid min blåa nu... 
Tänkte en stilla tanke på att min arbetskamrat alltså åxå måste måste ha en sån röd Haglöfs... men jag blev lite förvånad när jag lyfte på den för att leta min blåa under den röda och såg storleken, en 36:a... min jobbarkompis är rätt lång!!! Tänkte att den måste vara nästan kort i ärmarna till henne!!! Jag är ju ganska kort och min 36:a är absolut precis på mig...

Jag letade i säker tio minuter innan poletten föll ner... jag hade alltså i stressen innan jobbet slitit på mig min röda reserv-Haglöfs-jacka och inte sett på hela vägen till jobbet att jag hade den på mig!!! Jag hade tagit av mig den röda jackan på jobbet och hängt den på en stol utan att se jackan överhuvudtaget...

Jaaa mina vänner... jag är glad att jag hittar till mina jobb varje dag... och att huvet sitter fastskruvat på mig...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tja vad säger man...

Du har tidigare gett mig många dråpliga stunder med tanke på ditt minne, och enligt det här så lär jag få skratta en hel del även i fortsättningen också... =)

2008-11-17 @ 21:51:15
Postat av: Hera

:)

Ta ett djupt andetag...puhhhhh

2008-11-17 @ 22:56:29
URL: http://hera.blogg.se/
Postat av: Stannapanna

"skrattar högt och länge " du är ju totalförvirrad - Men jag skulle hämta lilla K i går på skolan och hamnade på isladan.... Innan jag förstod att det INTE var hockeyträning hon var på ;-)

2008-11-18 @ 07:45:04
URL: http://ludvigssons.blogg.se/
Postat av: ÅM

Haha, du är ju för härlig =)

2008-11-18 @ 21:50:28
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0