Min nya stategi

Med tanke på mitt kassa minne och mina svårigheter att komma ihåg människor, ansikten, händelser och annat kan jag ibland hamna i rätt genanta situationer i mitt rätt offentliga jobb (ni vet alla känner apan)...  Men nu har jag lagt upp en ny, kanonbra strategi!

När det kommer in en människa på mitt jobb och pratar med mig som om vi känner varandra, eller att personen i fråga verkar rätt upplyst om vem JAG är iaf, så låtsas jag! 
Jag låtsas att jag vet precis vem han/hon är, jag pratar (i rätt allmänna ord) på precis som att jag har full koll på situationen! Om jag inte pratar så mycket och håller mig till mig och mitt, som jag har ganska bra koll på, så pratar kunden på om sig och sitt... och han/hon fattar aldrig att jag inte har den blekaste aning om vem jag pratar med ;) 
Smart va???

I slutändan brukar det dessutom komma fram sånna saker i samtalet så jag kanske rent av lyckas klura ut vem jag pratar med!!! 

Jag är rätt nöjd med upplägget, jag känner mig som att jag har koll... för ovanlighets skull!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, du är bara för go! KRAM!

2008-09-24 @ 21:28:13
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: Magda

det skrämmande är att precis så gör jag alltför många gånger :-D

2008-09-25 @ 15:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0