Grodor...

Jag njuter av min lediga dag, imorron går jag på nattskiftet igen, jobbar hela helgen... skulle gärna åka på Storsjöyran, har många roliga minnen därifrån =)  men, men, nån måste vara hemma och jobba åxå!
Skulle väl rent teoretiskt kunna köra ner nu, lyssna på Takida och åka hem igen... men det känns lite dyrt...

Jag började dagen på hembygdsgården, hade tänkt sola och kanske blöta fötterna, badkruka som jag är, men solen gömde sig oftast bakom en hoper med moln, så vi gav upp redan efter två och åkte hemöver...

Här hemma har jag föpassat fyra av mellanprinsessans sommarhusdjur tillbaka till sitt rätta element, grodyngel kan jag gå med på att ha, men när de växer på sig och blir grodor får de minsann vara ute i det fria!
För som ni förmodligen vet allihopa ;) så är alla svenska grodor fridlysta och får inte hållas frihetsberövade!

Nu ska jag avnjuta en kulinarisk middag i min ensamhet och sedan försöka få med mig vännerna till metropolen Blattnicksele =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0