Ja du...

Har haft en riktig stressarfredag, det var precis fullt upp hela passet på praktiken, massa roliga saker som skulle göras, men i väldigt högt tempo... fick dock gå en halvtimma tidigare så jag skulle ta mig hem innan mörkret föll =)

Svettig redan när jag rusade från avdelningen, ännu svettigare innan jag tagit mig med raska steg till takvåningen där mina suveräna hyresvärdar åkt hem på lunch för att koppla i motorvärmaren på pärlan, för det var riktigt kallt i Lycksele idag..
Jag skickade ett snabbt mess till tonåringen som skulle lifta från Tannbergsskolan - åker strax, är på parkeringen om 5! Trodde jag...

Pärlan (som defenitivt blev kallad något annat just då) ville inte alls åka hem, den klickade bara på tändningen! Grr... Men efter en lång stunds tjorvande och ringande kom hyresvärden (vem annars) till min undsättning... pärlan kablades igång och ca 45 skitminuter sena kunde vi åka mot Storuman, jag och passageraren. Låter fjuttigt nu i efterhand, men just då kändes det nesligt, jag längtade hem till prinsessorna och ledig helg! Svetten hann frysa till is på mig och det tog nästan 10 mil innan jag tinat upp igen ;)

Nåväl, nytt batteri väntar på mig på världens bästa mack, imorron ska det kopplas in i pärlan! 

Nu har jag fredagsmysat med två av tre, sängen känns ovanligt inbjudande efter en intensiv första praktikvecka och imorron blir det hockey =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0