In english please...

Jag köpte en ny mobil för inte alltför länge sedan... jag har varit nöjd, eller ganska nöjd i alla fall, tydligen är den så ny på marknaden att det inte har funnits alla uppdateringar och inställningar tillgängligt på nätet än... typ för  MMS och internet och sånt...
Den, hmm vad kan det heta... "laggar ihop" enligt tonåringen, ibland slocknar den bara, eller fastnar mitt i ett ord när man skriver SMS å så... lite knepigt. Alarmet ringer inte alla dagar...
Men idag bestämde jag mig för att ladda ner senaste uppdateringen på mjukvaran via internet... tänkte i mitt stilla sinne att SonyEricsson kanske hade fixat till alla dessa barnsjukdomar...

Såå... det resulterade i att min alles nya fina telefon ändrade språk och bestämde sig för att engelska är det nya modersmålet... inga större problem egentligen, jag hittar ju fortfarande i menyerna, min engelska är ganska hyfsad... MEN... tyvärr så blev ju ordlistan i den åxå på engelska... så alla mina försök i att skriva SMS till mina väldigt svenska vänner går lite kasst... antingen får jag stava mig igenom alla ord utan T9 (å prova det du, efter sådär 5-6 år MED den funktionen!) eller så får jag helt enkelt skriva mina meddelanden in english... Ghhaaa...

Kommentarer
Postat av: Anna

Älsk hade samma problem, men han gick bara in på inställningar och ändrade om språket till svenska..=) kanske hjälper för dig med!

2008-08-23 @ 09:57:17
URL: http://norrlandsanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Anna! Nope, det går inte att ändra där, bara till SIM-kortets språk... och det ska ju vara svenska... men tydligen inte längre...

2008-08-23 @ 10:31:22
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Ina

men kan man inte välja språk i t9-ordboken? man brukar ju kunna välja finska, norska och allt möjligt där?

2008-08-23 @ 14:55:00
URL: http://snowstars.blogg.se/
Postat av: Mariann

Du hadde tur... Min växlade över till finska. Höll på att bryta ihop men min hjälpsamma bror fixade det.

2008-08-24 @ 21:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0