Snöstorm å driv-is...

Vilket väder!!!  Jag har väntat på minus 20 sen i oktober, skulle verkligen behöva frosta av frysen... men ack, ack... blir nog inget den här vintern verkar det som...
Jamenar det är ju helt onormalt!!!  Januari i Norrland, -2 å snöstorm...  Man kan ju tro att vi bor mitt på Vara-slätten eller nåt???  Vad har ni för väder där SusenLusen???  -20 å gnistrande stjärnklart???

Förtydligande - snöstormen är i luften och drivisen är på min bil som har stått på kupévärmare HELA dagen i snöstormen... nu går inga dörrar att öppna igen... ska bli skoj å se hur kidsen som ska hem från slalombacken ikväll löser det *haha* alla kryper in genom den enda dörren som går upp (en framdörr naturligtvis) MED skidor å brädor i famnen (för bagaget är åxå igenfruset såklart)... å pjäxor på fötterna.

Har raggat lite med bästa Isa i mersan ikväll, hon är så härlig den bönan... men hennes lokalsinne är i klass med mitt närminne...  närmast obefintligt alltså... särskilt på smågatorna bakom å framför å breve OK...

Kommentarer
Postat av: Linda

Men det är ju omöjligt att hitta kring OK. Det känns som jag är där för första gången varje gång! Ibland kommer jag ut vid Röbro..ibland vid Statoil..jag har noll koll! =)

2008-01-17 @ 20:55:17
URL: http://linda1979.blogg.se
Postat av: Susen Lusen

Tjohoo! Ja va tror du...? Inte ha vi nå mer vinter här inte... +5 grader, regnigt å så jävla blåsigt som de bara kan va på den här förbannade slätten! Inge vidare alls! Nu ska ja till muppdoktorn! Ha de gött - tjingeling!

2008-01-18 @ 10:16:50
Postat av: ingela

Hörru du Mejan, det går tyvärr att avfrosta frysen även mitt i sommaren. Fick efter många klagosånger från mig själv en vink från mor om hur man ska göra.
Det är bara att packa ihop det frysta i påsar/kartonger, ställa ihop tätt på köksgolvet och ställa in grytor med hetvatten i frysen med stängd dörr. Byt hetvatten ofta. Går tyvärr på en grisblink...(men det är skönt när det är klart)...
Kramen!

2008-01-21 @ 18:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0