Skynda, skynda...

Åkte hem till lägenheten en sväng ikväll, lite måsten som skulle fixas... 
*Tonåringens skolkort skulle skickas tillbaka, egentligen redan för en vecka sedan, men bilderna tycks ha fått egna ben och promenerat bort någonstans...
*Måste kolla så att alla räkningar blev dragna, ta mig inte in på internetbanken hos älsklingen...
*Moppen skulle ställas av... onödigt att betala försäkring på en moppe som är vinterparkerad...
*Mailen måste kanske kollas nångång, typ 150 meddelanden... (mest spam då...)

I alla fall rusade jag runt där och ryckte å slet i alla papper jag hittade, lite småstressad eftersom älsklingen väntade på att få åka på verkstan å fixa bilen innan besiktningen i morron...
Jag har letat skolkorten tidigare utan resultat... och nu måste jag hitta reg.papperna på moppen åxå... kan ju inte ställa av den via mitt e-leg eftersom den står på tonåringen... Ghaaaa... så frustrerande...
Tillslut, efter många svordommar hitar jag ÄNTLIGEN skolkorten... på ett ställe där dom absolut INTE borde ligga... nu är det bara reg.papperna kvar å tonåringen har ingen aaaning om var dom är... Men den som söker han skola också finna, som en klok man som är gift med min mamma skulle ha sagt ;)

Såå... äntligen är moppen avställd, skolkorten är ihopplockade och klara för brevlådan, räkningarna är dragna från kontot och jag är så uppe i varv som man kan tänkas vara en onsdagkväll... klockan har verkligen rusat iväg - strax efter nio redan, minstingen har redan hunnit ringa en gång... 
Jag springer ut till bilen, kastar mig in... och stirrar dumt på klockan som bara är fem över åtta...

Vintertid... det är vintertid... överallt, utom i min lägenhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0