Tycker hela den här

spara-i-kommunen-historien har fått en liten bitter underton...  Just nu verkar det mera vara en Stensele vs Storuman fight...  Lite pajkastning...

Självklart tycker jag också att det är tråkigt att det måste dras in å sparas överallt just nu, men så ÄR det... sen vad som ska dras in på är jag inte insatt nog i att uttala mig om, jag hoppas bara att det blir på de ställen som verkligen GÅR att spara på.  Ingen jädra prestigekamp...

Alla barn i vår långa kommun tycker nog att deras egen skola är den bästa - självklart vill dom gå kvar... men att styra fram kidsen i rampljuset för att framföra sina (föräldrars) åsikter tycker jag klingar lika fel som när Jehovas står på tröskeln och berättar att deras bebisar minsann är vittnen... som om dom hade något val...

Nää, nu har jag nog trampat på tillräckligt många tår för i kväll...  Lev å må, å nyp i stjärten eller nåt...

Kommentarer
Postat av: Emma

Var det jag tyckte, har hon blivit så jäkla stor.. man hinner ju inte riktigt med.. Jag gruvar lite för att åka och träffa systeryster i morron, det går ju så snabbt att jag blir mörkrädd, eller så är det för att jag bara ser mig själ vi henne.. :P

2007-10-25 @ 20:23:33
URL: http://peersson.blogg.se
Postat av: Linda

Lägre än Glocalnet att styra fram sina barn för att säga färdigtryckta vuxenåsikter. Men jag är inte förvånad.

2007-10-26 @ 17:58:49
URL: http://linda1979.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0