Aj, aj, aj...

min älskade Argbigga har varit hängig ett tag... mest suttit tyst framför TV-n... ätit dåligt... småfebrig och blek...
En sak har jag lärt mig under hennes uppväxt, att när hon blir tyst - då är det verkligen illa!!! Den donnan kan nämligen inte vara tyst annars... en kortare stund kanske, om man mutar henne, annars är det stört omöjligt...

Så i dag åkte vi till farbror Hjernestam... jag retade upp mig själv innan, har blivit lite överlägset bemött där någon gång, en lite klapp på axeln och lite "men snälla lilla hönsmamman"... Å det är jag defenitivt INTE... Så jag lixom tog sats när vi kom in i undersökningsrummet, beredd att verkligen försvara oss...

 

Helt i onödan... för han tog en titt på henne och skrev ut penicilin på studs... Här är orsaken... en infekterad tumme... har sett ut så en månad nu... svullen, röd, varig...

Klockan ett idag tog hon första tabletten... å nu surrar hon på precis som vanligt igen...  Snabbverkande???  Nåja, vi har fått njuta av tystnaden i flera dagar...  Å huvudsaken är ju att hon blir pigg igen min allra käraste Argbigga ;)

Kommentarer
Postat av: johanna

åh fy vad
har hon gjort med den tummen?

2008-01-03 @ 14:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0