En varm sommardag

tror årtalet var 1994, systersonen och dottern (på bilderna i förra inlägget) kom hemtraskande hand i hand med en av målargubbarna (husen vi bodde i fick en ansiktslyftning den sommaren...)
Han (målargubben) styrde fram båda barnen mot mig och sa - ööö... här... dom har visst hjälpt till att måla lite... ööö... jag har använt terpentin där det gick... meeen... du får ta reda på resten nu...

Husen blev röda och fina... barnen var åxå röda, inte riktigt lika fina...

En morgon när jag klev ur sängen och drog upp persiennen stog en av gubbarna där utanför och målade det vita runt fönstet... jag vet inte vem av oss som blev mest förskräckt... jag i min nakenhet... eller gubben som blev utsatt för den... jag släppte då snabbt ner persiennen igen...

I slutet på sommaren fyllde dottern 2 år... på frågan om vilka vi skulle bjuda på kalaset kom svaret omedelbart... MÅLARGUBBARNA... så på den stora dagen satt vi där i köket och smaskade tårta... jag, dottern och en bunt målargubbar...

Snacka om ett varierande jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0