Lördag

Ja, igår var det lördag... hela dagen faktiskt!  Jag startade dagen med att kolla in hopptävlingen på stallet, jag gladde mig att jag inte var med, jag brukar få så väldigt stora blåningar efter sånt där... ;)
Sedan jobbade jag några timmar, men det gick fort, på helgerna är det oftast föräldrar med sina barn på simhallen, så det finns alltid någon att surra bort lite tid med...

Efter dusch och fix tog jag en rask promenad till min vän charkbönan i byn bredvid och hon bjöd på en stor överraskning!!!  Jag har i alla år vi känt varann trott att hon inte kan laga mat, men där hade jag allt fel!!!  En supergod köttgryta hade hon gjort, vi åt tills magarna sprack både jag och HS, mycket beröm till kockan! 
Jag började som vanligt gäspa och fundera på sängen vid tiosnåret, men med hjälp av lite kaffe, frisk luft och roliga vänner kom jag in i nån slags andra andning... vi surrade, skrattade, pratade hemlisar och sjöng gamla godingar,  allt från Hej du gamle indian till mina tonårsfavoriter Noice tills herrn i huset, lite sova-i-soffan-rufsig, kom och fråga om det var nån som ville ha skjuts hem innan han gick i säng... Klockan var då två och både jag och HS förstod vinken, tackade djup för det snälla erbjudandet och åkte hem!  Tack, tack mina vänner för en mycket trevlig kväll, jag gör det gärna igen!

Nu så här på söndagförmiddag känns det verkligen att jag har sovit på tok för lite, jag gäspar så jag tror käkarna går ur led snart, men det får jag väl ta då, det händer ju inte så ofta ;)

Jag tror jag ska ta en promenad till den bästa och nappa på erbjudandet om kaffe och farsdagstårta... jag längtar väldigt mycket efter mina barn...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men tack själv för ditt bidrag till en lyckad kväll! :)

2008-11-09 @ 20:13:50
URL: http://tvillingensandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0