Jädrar i min lilla låda...

En del dagar förvånar jag mig själv... idag var det en sån dag!

Ni som känner mig vet att jag sällan och aldrig lagar mat under mina barnlösa dagar... för er andra, missförstå mig inte, jag tycker om att laga mat å jag är duktig på det (tycker jag själv iaf...) men det är SÅ urtrist att bara laga till sig själv... så därför blir det oftast yoghurt, gröt ev nåt kokt ägg och ibland mat hos mina vänner under dessa dagar...

Men idag blev jag minsann sugen på riktig mat, lite inspirerad av Å-M lunchblogg här om dagen tror jag, så jag gjorde en Kajsa Warg... man tager om man så hafva kan... =)



Pasta med räkor, sparris, färska tomater, vitlök, en dutt sambal oelek och låglaktosfraiche.
Några varv med pepparkvarnen, flingsalt och lite parmesan på toppen. Mums!

Bäst av allt var att det räckte till en matlåda med... kanon när jag jobbar hela helgen...
Ännu bättre var att medans rycket lix höll i sig gjorde jag en sås till, med bacon, soltorkade tomater, sparris, vitlök sambal oelek och fraiche... samma lika där med peppar, flingsalt och parmesan... så nu har jag matlådor för HELA helgen =)


Å sen kom jag på varför jag inte brukar laga så mycket mat när prinsessorna inte är här...
I mitt nästa hem ska det finnas diskmaskin...

Kommentarer
Postat av: ÅM

Aahh vad duktig du är =) Kul att kunna inspirera någon =)

2009-04-22 @ 20:03:09
URL: http://ronnvik.blogspot.com
Postat av: Lina

Du är bäst ♥

2009-04-22 @ 21:34:31
URL: http://anill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0