Kallt som satiken =)

Jag bloggade sent igår via MMS, men det har nog åkt visle i cyberrymden, för fram kom det inte =)... så jag får väl göra om det här!

Blev bryskt uppkörd ur sängen 7,27 igår av ett SMS som meddelade att jag hade blivit bokad på ett jobbpass, 7,30-16,00... bara att hasta då =) Tur jag är snabb och har nära, 7,44 rusade jag in på jobbet!

Jag tillbringade gårkvällen med två mycket trevligt pinglor över en kanna te och ett BUZZ i ett riktigt kallt Stensele, -27 stog termometern på under kvällen... Jag förlorade mest hela tiden i BUZZ, men jag hade så trevligt ändå =)  Liite ont i väster öra bara, Hanna kan vara högljudd i stridens hetta! Men jag gillar mina vänner!

När jag passerade Sorselekorsningen på vägen hem låg allt framför mig absolut becksvart, å tydligen hade strömmen varit borta i närmare två timmar då...
Men stjärnklart när jag klev ur bilen på parkeringen, jag tappade nästan andan av allt det vackra! (kanske i kombination med kylan då =) Å sen höll jag baske mig inte på att ta mig in i lägenheten, fingarna var absolut iskalla, trots tjocka vinterhandskar, åsså detta kompakta mörker, jag hittade nästan inte nyckelhålet! Hehe =)

Bärbara datorn kunde jag starta, men internet går via routern som går på ström, så jag spelade lite spindelharpa en stund... Sen försökte jag komma ihåg vilka lampor som hade varit tända, för att kunna släcka dem, å sen kröp jag isäng under dubbla täcken å sände en tanke till de stackare på vattenfall som fick vara ute i kylan för att fixa tillbaka strömmen... Brr, vilket jobb!

Ganska precis vid midnatt vaknade jag av att fläktsystemet körde igång och att julgranen tändes =) Den hade jag missat att släcka!

Större delen av morgonen har jag tillbringat i telefom med min IT-leverantör, mitt internet slutade fungera och jag är glad att det finns så serviceinriktade och trevliga människor att fråga om hjälp! Jag måste vara en tålamodsprövande kund =) Men vi kom fram till att routern inte gillade strömavbrottet och den ska jag åka förbi med på IT4U med innan jag tar mig på jobbet i em =)

Ha en bar helg alla ni där ute, jag jobbar hela helgen, men det brukar bli trevligt där med =)

Kommentarer
Postat av: Fanny

BAR??!! nej det blir den inte.. för kallt för det! ;) Man bra ska den bli!! :D



Kram

2009-12-18 @ 12:04:20
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Hehe, jag är för snabb i fingrarna Fanny, jag menade ju bra =) Bar helg vill vi inte ha, det är alles för kallt för det!

2009-12-18 @ 19:13:23
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0