KATASTROF

Mitt i smeten har jag tillbringat dagen, spelat skadad ungdom ;) i -20 grader ungefär, skönt att det blev varmare än igår iaf! 
Jag blev knuffad utför en trapp i trängseln när det började brinna... efterfest vid 04.00, lite alkohol inblandat... jag fick en skallskada och misstänkt brusten mjälte...  måttligt rökskadad...  Stackars kompisen som jag måste ha landat på, fick en öppen lårfraktur... aj, aj! 

Lite svårt att spela skadad till en början, men efter en stund var vi nog inne i våra roller allihopa, riktigt intressant att kolla insatserna från alla inblandade instanser på nära håll!  Jag har väldigt positiva bilder av räddningstjänst, ambulans och sjukstugan, de tog hand om mig på ett mycket proffsigt sätt.  På lite drygt en timme från att larmet hade gått, var jag utburen ur huset, lastad i ambulans, omhändertagen på sjukstugan och på väg i helikopter mot Umeå för operation!!! (inte på riktigt då, fick inte åka helikopter...) Trots att hela sjukstugan var belamrad med skadade och chockade människor, plus en hel del panikslagna anhöriga!

Polisen och POSOM-gruppen var åxå delaktiga, men jag hann inte träffa dem på plats, jag var lite för allvarligt skadad!  Skoj och intressant, jag hoppas det blir fler övningar!

Har inga bra bilder än, min kamera låg naturligtvis hemma och med mobilen blir inte bilderna bättre än så här...



Tjing pling, nu har jag tvättat bort sotet, blodet var svårare att få bort, är alles röd under näsan än =)  Å nu är det hockey!!!  Vi ses väl där?!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Det va ingen liten bula xD

Sofie hälsar att du såg glad ut trots din lilla skada ;)

2009-02-19 @ 11:29:24
Postat av: Pernilla

Nice ;)

2009-02-20 @ 20:06:31
URL: http://www.lovebuz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0