En naken Björn Ferry...

...känns inte direkt som en nyhet för oss Storumanbor, vi har nog (de flesta iaf) sett honom utvikt  tidigare ;)

Jag fick äran (!) under mina år som fotograf att ta nakenbilder på honom och frun, instängda i min ateljé under värsta högsommarvärmen för några år sedan...  Naken, rå styrka skulle bilderna visa på... 
Pryd som jag är (innerst inne ÄR jag faktiskt det) blev jag alldeles svettig av både sommarvärmen och rodnaden som hettade på kinderna när han struttade omkring och spexade loss under några timmars intensivt fotograferande, i motsats till mig väldigt naturlig i sin nakenhet...

Självklart använde jag en av bilderna till det årets julskyltning, så Storumanborna kunde glatt (och förmodligen lite generat) studera en 50x75 cm förstoring, på bästa plats i skyltfönstret,  på en spritt språngande bar skidskyttestjärna under lite drygt en månads tid...  En djup stig framför fönstret vittnade om antalet besökare ;)

När julskyltningen plockades bort för året hamnade de förstoringar som inte hämtades ut direkt av modellerna på något underligt vis i min bastu... och blev där stående... en del väldigt länge...

Sååå... jag kan stoltsera, inte bara med att jag har haft en absolut naken Björn Ferry i min ateljé under flera timmar en sommar, han har dessutom under nästan ett helt år befunnit sig, lika naken, i min bastu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0