jag är sååå less!!!

Jag, som i normala fall är en tvättäkta bokmal, har mött min överman!!!

I december nån gång fick jag tips om en bokserie, skriven av Diana Gabaldon, som skulle vara riktigt bra, så jag lånade hela serien (6 böcker) på en gång, jag tycker inte om att vänta på fortsättningen när jag väl har kommit in i en serie... tänkte nog för mig själv att de skulle vara utlästa och igenlämnade innan jul, det är ungefär den takten jag förbrukar böcker i...

Men nu tror jag att jag ger upp, det tar sån tid att komma igenom dessa böcker, jag orkar helt enkelt inte mer!!! Jag har lånat om, förlängt och lånat igen... Jag har tragglat mig fram till femte boken, så det är bara halva den och sista kvar egentligen... men lusten finns helt enkelt inte, även om det känns fånigt att ge upp nu!

Så snälla!!! Om någon vänlig själ där ute har läst dem, kan ni inte berätta vad tusan som händer med Claire, röde Jamie, Bree och Roger så att jag kan lämna igen böckerna på bibblan och läsa något annat en stund?!

  
  

Jag kan tillägga för er, som mot all förmodan blir sugen på att läsa dem (trots min sågning nu då) att den av böckerna som är mest lättläst är första, den är bara på 735 sidor... de andra ligger mellan 789 - 1279 sidor styck... Å grejen är den att de är inte dåliga egentligen! Jag har läst mycket sämre böcker, men det tar sån tid att läsa dem, det är bara så mycket ordbajs att om det fanns en tävling i verbal inkontinens så skulle Diana Gabaldon ligga rätt bra till...

Kommentarer
Postat av: Hera

Ååååå jag älskar de där böckerna, har läst dem allteftersom de kommit ut på svenska... :) vad som händer...det händer ju en massa ;)

Kram kram

2010-03-18 @ 23:11:54
URL: http://hera.blogg.se/
Postat av: Hanna N

Haha mina favoritböcker ! :-) Men jag håller med dig att de första böckerna är bäst sedan blir det lite trögare men lik väl är det de bästa jag läst. jag tänkte börja läsa om första boken nu :-D

Oj det händer så mycket att man vet inte vart man ska börja !

Hanna

2010-03-19 @ 07:30:24
URL: http://www.lovelykellie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0